sobota, 8 maja 2021

Początek nowej kolekcji - Znaczek Turystyczny - Poznań

Przy okazji zwiedzania Poznania natknąłem się na ciekawą rzecz. 

W Informacji Turystycznej na Starym Rynku zaciekawiłem się okrągłym, drewnianym krążkiem z metalową zawieszką - Znaczek Turystyczny.

„Znaczek Turystyczny przedstawia miejsce, do którego się dotarło. Jest pamiątką i potwierdzeniem pobytu. W żadnym innym miejscu nie można kupić takiego znaczka.”

Pani w IT powiedziała, że nieopodal można kupić drugi.
A więc kupiłem znaczek w IT „No. 997 Poznańskie Koziołki” zabrałem ulotkę i ruszyłem w stronę Stoiska z pamiątkami pod filarami. Tam znalazłem znaczek „No. 1009 Domki Budnicze – Poznań”.

Po powrocie doczytałem, iż w okolicy było jeszcze 8 znaczków do zdobycia. Teraz już wiem, że na pewno tam wrócę.

I tak właśnie zaczęła się moja kolokacja ZT. Szlak zwiedzania się sam rysuje. 

W Polsce jest ponad tysiąc do zebrania. A Polska to nie jedyne państwo (ponad 20 państw) gdzie można je zdobyć. Więc będzie powód by pojechać do pozostałych by uzupełnić kolekcję (6240 znaczków). 

Ale na początek zwiedzę Mazury.


Fabryka Siły - Plany treningowe i dietetyczne